Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone

Wybór biura rachunkowego – o jakich rzeczach należy pamiętać

Decyzja o przekazaniu spraw księgowych w swojej firmie do któregoś z biur rachunkowych musi być porządnie przemyślana. Spora część właścicieli nie zwraca na to dużej uwagi, a przecież księgowość Kraków i prowadzenie jej w rzetelny sposób jest niezwykle istotne. W przypadku jakiś zaniedbań, a tym bardziej jakimś oszukiwaniu mogą zostać nałożone pokaźne kary finansowe, które mogą nawet zagrozić dalszej działalności firmy. Z takich też powodów wybierając na taką opcję należy zwrócić uwagę na kilka istotnych rzeczy.

Na rynku księgowym działa spora ilość biur rachunkowych, których cennik oraz zakres usług mogą się znacząco różnić. Przede wszystkim należy się zorientować, jakimi kompetencjami będzie dysponował każdy księgowy Kraków pracujący w danym biurze. Całkiem niedawno jeszcze od księgowych wymagane było posiadanie specjalnego certyfikatu. Obecnie nie jest on konieczny, lecz jeżeli zatrudnieni w biurze takie certyfikaty będą posiadać, to będzie to dobrze świadczyć o ich umiejętnościach i kompetencjach. Niezwykle istotna jest też codzienna współpraca.

Codzienna działalność niejednokrotnie wymaga dobrego kontaktowania się w tematach księgowych, i taki sprawny kontakt powinien być dostępny, czy to bezpośrednio, czy telefonicznie albo mailowo. Niektóre większe biura rachunkowe Kraków nastawiają się na ilość klientów, co czasami skutkuje sporym obniżeniem jakości kontaktu. Klienci takich biur nie będą mieli dostępu do księgowych zajmujących się ich rozliczeniami, a porozmawiać jedynie mogą z którymś z konsultantów. Przy prostej księgowości może to wystarczyć, ale jeśli do analizy będą jakieś poważniejsze tematy, to czasami robi się niemały kłopot.

Kolejną istotną rzeczą jest ubezpieczenie OC. Co prawda nie ma przymusu jego wykupywania, lecz dla własnego spokoju należy wybrać tylko takie biuro rachunkowe Kraków, które będzie posiadało polisę. Przy pojawieniu się się jakiś błędów w rozliczeniach to przedsiębiorca finansowo będzie odpowiadał przed urzędami. Lecz jeżeli biuro rachunkowe będzie dysponowało polisą, to z niej będzie można odzyskać pieniądze.

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz